Brev:
Vi vil til at starte op på skemad
8. august 2008
Alder:
4 mdr.
Vi vil til at starte op på skemad
Hej Helen.
Tak for dit svar sidst gang, det har givet mig en dejlig ro.
Vi vil til at starte op på skemad. Vores datter bliver 4 mdr. i morgen, og hun virker klar til at skulle have skemad. Hun er god til at tage sine D-vitaminer fra skeen, er meget interesseret når vi spiser og hun har lidt styr på læberne (kan sige ”pruttelyde” med dem). Så jeg vil høre, hvordan jeg får startet på det?
Jeg har snakkes med min sundhedsplejerske om at starte med lidt grød til frokost, men på det tidspunkt, sov vores datter også fint om natten, så derfor snakkede vi om, at der ikke var nogen grund til at skulle til at give hende en flaske om aften, da hun jo ikke er vant til flaske. Men den sidste uges tid, er hun gået i seng ca. 19.30 som hun plejer, men hun har været vågen ca. kl. 23.30, 2.00, 4.00, 6.00, hvor hun spiser og så står hun op ca. kl. 7.30. Hun har før kunne sove 5 (til 7) timer uden noget at spise, så det undre mig lidt.
For ca. 14. dage siden havde hun et appetitspring, så jeg har rigelig med mælk til hende, så derfor tænke jeg om min mælk ikke mætter nok mere? Hun er i gang med et ”tigerspring”, så jeg ved ikke om det er det, der spiller ind?
Hun er begyndt at sove længere tid af gangen om dagen, ca. 1½-2 timer, hvor hun før kun sov ca. 45 minutter – kan det påvirke, at hun spiser oftere om natten, men hun ligger ikke vågen om natten, hun spiser bare og sover så videre.
Nu er jeg i tvivl, om hun skal have noget andet mad til natten, eller det bare er en periode, hun lige skal igennem. Jeg håber, du kan hjælpe os med, hvordan jeg skal starte op på maden?
Lige et andet spørgsmål; Hvornår skal hun til at sove med juniordyne?
Hilsen Henriette